Algemene voorwaarden

Je bent natuurlijk altijd van harte welkom in onze winkel. Het passen van de kleding of rustig rondkijken naar een leuk product is vaak leuker als je de tijd hebt en ons iets kunt vragen of ons advies wilt hebben Tokoloco v.o.f. kun je vinden aan de Bierstraat 1, 7241AG te Lochem. Wil je ons bellen met een vraag of klacht? Bel ons dan op 0573-255700 of mail ons via info@tokoloco.sitework.link . Wij proberen je mail altijd zo snel mogelijk te beantwoorden. Als je mailt is het handig om even je telefoonnummer erbij te vermelden. Je terugbellen is voor ons altijd nog net even plezieriger dan je te mailen. Maar natuurlijk geven wij je graag een reactie per mail als dat je voorkeur heeft.

Wanneer is onze winkel geopend;
Maandag 13:30 tot 18:00
Dinsdag 10:00 tot 18:00
Woensdag 10:00 tot 18:00
Donderdag 10:00 tot 18:00
Vrijdag 10:00 tot 18:00
Zaterdag 10:00 tot 17:00

We hebben daarnaast onze webshop. Op de dagen en tijden dat we niet geopend zijn of je graag online winkelt, is deze natuurlijk altijd bereikbaar.

Wat doet en kunnen wij?

Simpel, tegen betaling leveren wij producten. Buiten de mogelijkheid om onze winkel te bezoeken en daar iets leuks te kopen of te bekijken, kun je ook bestellingen afhalen in onze winkel. In onze webshop kun je bij je bestelling aangeven of je deze af komt halen of bezorgd wilt hebben. In stad Lochem bezorgen we trouwens gratis.

Kosten bestellingen online?
Ja, en deze zijn niet vooraf al inclusief in de prijs. De BTW wel. De bezorgkosten hangen namelijk af van je woonadres en de prijs van je bestelling.

Bezorgen in Lochem: gratis
Bestellingen vanaf €75,- worden gratis verzonden
Bestellingen onder €75,-: een vast tarief van € 7,25 bezorgkosten

Voor een snelle levering geldt altijd; zolang de voorraad strekt natuurlijk. Wij werken zo zorgvuldig als mogelijk, maar perfect zijn wij niet. Als er toch onverhoopt iets fout zou gaan, dan zoeken wij natuurlijk een oplossing om deze fout zo snel als mogelijk te herstellen of het product na te leveren. We moeten ons daarbij toch indekken; onze aansprakelijkheid, in de meest brede zin des woords en opties, gaat niet verder dan de waarde/betaling van je bestelling.
B
Bestellen
In onze winkel is het snel duidelijk of je het eens bent met de koop van een product. Je betaalt bij ons aan de kassa en daarmee is er een overeenkomst ontstaan. Als je online bij ons iets wilt bestellen;
a. zoek je een product uit (of het liefst meer),
b. klik je op de maat met de muis,
c. voeg je het daardoor toe aan je winkelmandje,
d. bekijk je je winkelmandje en vult je gegevens in en
e. bevestig je met de knop afrekenen (Ideal) dat je het eens bent met je aankoop en betaal je.

Wanneer bezorgen wij?
Je bestelling wordt binnen 1 a 2 werkdagen verzonden.

Wanneer is mijn bestelling definitief
Je bestelling is definitief als je je gegevens hebt ingevuld en je Ideal-betaling hebt afgerond. Tegenwoordig zie je direct op je eigen bank-app of saldo dat het juiste bedrag is afgeschreven. Mocht hier iets fout zijn gegaan, bel of mail ons dan gerust. Zie bovenin ons telefoonnummer en mailadres.

Webshop; recht op retour, bedenktermijn of een verkeerde of kapotte levering?
Wij moeten jou ten eerste gewoon een goed product leveren. En dan heb je ook nog rechten vanwege de koop op afstand. Dit is Europese zo geregeld. Je hebt het recht om je aankoop zonder opgave van redenen en kosten te annuleren binnen 14 dagen nadat de overeenkomst tot stand is gekomen (de datum betaling of datum expliciete bestelling). Pas wel op; als blijkt dat een product gebruikt is of sporen heeft van bijvoorbeeld plotse olievlekken – om even iets geks te noemen – dan vervalt dit recht om zonder kosten te annuleren geheel, ook binnen die 14 dagen. Wij denken natuurlijk wel graag met je mee als er iets mis is.

Let wel op die bedenktijd. De bedoeling is dat je de bestelling via de webshop binnen die 14 dagen na levering bij ons terugbezorgd hebt. Tijdens je bedenktijd zul je zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Je zult het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat je het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals je dat in een winkel zou (mogen) doen.

Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht (bedenktermijn) dan zien we natuurlijk graag het product zoals geleverd en in de verpakking weer terug. De kosten voor de retourzending zijn voor je eigen rekening. Als wij een fout van onze zijde zien dan zullen wij het uiteraard goed met je maken!

Koop in de winkel
Bij de koop in onze winkel geldt het herroepingsrecht van 14 dagen niet. Je hebt het ten slotte gezien, in je handen gehad en kunnen controleren op fouten of afwijkingen. Als het product echter toch niet goed of kapot geleverd blijkt, dan heb je toch nog bepaalde rechten. Je kunt ons dan namelijk vragen – als de fout bij ons blijkt te liggen om een vervangend product of dit laten herstellen. Doe dit nooit zomaar op eigen initiatief, want wij willen graag de mogelijkheid hebben om te kijken of een oplossing mogelijk is.
Bedenk dat het ons recht is – we hebben er ook eentje – om te besluiten het product te laten repareren, indien dit ons mogelijk lijkt.

Toch een klacht
Als je niet tevreden bent over ons product of de website, vernemen wij dat graag via info[AT]toko-loco.nl of kun je ons bellen op 0573-255700. Wij hebben kwalitatief goede en mooie producten, maar zijn natuurlijk ook afhankelijk van onze leveranciers. Mocht er dan onverhoopt toch iets niet in orde zijn, dan zijn wij de eerste die dat graag willen horen. Wij garanderen je dat een eventuele klacht binnen 21 dagen – op werkdagen – wordt besproken en waar redelijkerwijs mogelijk opgelost. Mocht er ondanks alle zorgen en inspanningen toch nog een gevoel van onvrede blijven bestaan, dan wijzen we je graag op een Europese geschillenregeling. Ook hiermee willen we voldoen aan alle wet- en regelgeving en transparant zijn. Zie hiervoor: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=NL