Retour voorwaarden

Webshop; recht op retour, bedenktermijn of een verkeerde of kapotte levering?
Wij moeten jou ten eerste gewoon een goed product leveren. En dan heb je ook nog rechten vanwege de koop op afstand. Dit is Europees zo geregeld. Je hebt het recht om je aankoop zonder opgave van redenen en kosten te annuleren binnen 14 dagen nadat de overeenkomst tot stand is gekomen (de datum betaling of datum expliciete bestelling). Pas wel op; als blijkt dat een product gebruikt is of sporen heeft van bijvoorbeeld plotse olievlekken – om even iets geks te noemen – dan vervalt dit recht om zonder kosten te annuleren geheel, ook binnen die 14 dagen. Wij denken natuurlijk wel graag met je mee als er iets mis is.

Let wel op die bedenktijd. De bedoeling is dat je de bestelling via de webshop binnen die 14 dagen na levering bij ons terugbezorgd hebt. Tijdens je bedenktijd zul je zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Je zult het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat je het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals je dat in een winkel zou (mogen) doen.

Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht (bedenktermijn) dan zien we natuurlijk graag het product zoals geleverd en in de verpakking weer terug. De kosten voor de retourzending zijn voor je eigen rekening. Als wij een fout van onze zijde zien dan zullen wij het uiteraard goed met je maken!

Koop in de winkel
Bij de koop in onze winkel geldt het herroepingsrecht van 14 dagen niet. Je hebt het ten slotte gezien, in je handen gehad en kunnen controleren op fouten of afwijkingen. Als het product echter toch niet goed of kapot geleverd blijkt, dan heb je toch nog bepaalde rechten. Je kunt ons dan namelijk vragen – als de fout bij ons blijkt te liggen om een vervangend product of dit laten herstellen. Doe dit nooit zomaar op eigen initiatief, want wij willen graag de mogelijkheid hebben om te kijken of een oplossing mogelijk is.
Bedenk dat het ons recht is – we hebben er ook eentje – om te besluiten het product te laten repareren, indien dit ons mogelijk lijkt.